3+1 téli kézápolási tipp

A hideg levegő nem csak az arcbőrünket, a hajunkat, de kezünket és vele együtt körmeinket is sérülékennyé, szárazzá teszi. Kézfejünk és ujjaink egészsége és ápoltsága a csípős, hideg időben bőven tartogat kihívást. Kezünk és körmeink ápolására ilyenkor nem árt a szokásosnál több időt fordítani. Néhány kiegészítő óvintézkedéssel ugyanakkor elkerülhető, hogy kiszáradjon és berepedezzen a bőrünk. A téli hideg időben, ha lehet, ezek a kellemetlenségek még fájdalmasabbak és a szokásosnál is lassabban gyógyulnak.

1.    Radírozd át a kézfejedet is!

A legcélszerűbb a téli bőrápolási rutint kibővítve, arcunk tisztítása, hidratálása után beiktatni az esti testápolás részeként a kézápolási rituálét is. Így, mielőtt ágyba bújunk, már friss és puha lesz a bőrünk és az éjszaka folyamán még intenzívebben fejthetik ki jótékony hatásukat a hidratálók. Az aprószemű bőrradírokat, akár naponta is használhatod, míg a durvább, nagyobb szemcsés készítményekkel érdemes óvatosabban bánni, a bőr sérüléseinek elkerülése miatt. Radírozd át a kezedet legalább egyszer egy héten, hogy eltávolítsd az elhalt hámsejteket. Ha nem szeretnél külön kézradírra áldozni, készíts egyet Te magad.

A legegyszerűbb kézradír, ha egy teáskanál bármilyen cukrot összekeversz olívaolajjal és pár csepp citrom, vagy lime levével. Készíthetsz belőle egyszerre kiadósabb mennyiséget is, amit egy csinos kis üvegben akár hetekig is tárolhatsz. Egyedül a cukorszemcsék méretét érdemes ellenőrizni időről-időre.

Intenzíven táplál és fertőtlenít például a méz is. Ráadásul így tél idején a legtöbb háztartásban megtalálható és akár önmagában is használhatod tápláló pakolásként. Kézmosás után, amikor még kissé nedves a bőröd, vigyél fel vékony rétegben a kézfejeidre mézet. Dolgozd be kissé, különös tekintettel a körömágyakra. 5 percig hagyd hatni, majd langyos vízzel öblítsd le.

Tipp: Próbáld ki mandulás, mézes bőrradír receptünket!

A mandulás-mézes bőrradír nemcsak megtisztítja a kézfejed, de kényezteti is a bőrt.

Mandulás-mézes bőrradír

Hozzávalók:

  • egy marék mandula,
  • fél evőkanál méz,
  • kevés tej (amennyit felvesz a massza).

Elkészítés:

A mandulát aprítsd addig, amíg egészen porszerű állagot nem kapsz. Ehhez segítségül hívhatsz egy aprítógépet is. Add hozzá a mézet és annyi tejet, amit felvesz a massza. Pasztaszerű keveréket kell kapnod. Dörzsöld, masszírozd át vele kezeidet aprólékosan. Használd fel a teljes masszát, mivel ez a keverék nem eltartható. Hagyd hatni a keveréket a bőrödön, majd pár perc után langyos vízzel mosd le. Végül ápoló kézkrémmel gondoskodj kezeid maximális kényeztetéséről.

Óvd a körömágyakat télen is, hiszen ez a kezed egyik legtöbb gondoskodást igénylő része.

2.    Óvd a körömágyakat

Télen körmeink hajlamosabbak kiszáradni és emiatt jobban töredeznek. Amellett, hogy hidratálókrémek dömpingszerű használatába kezdenénk, vessünk be körömágyvédő készítményeket. Választhatsz a drogériákban kapható, jó minőségű körömágyvédő krémek közül, vagy kérj a gyógyszertárban A- és E-vitamin tartalmú pipettás olajat. Kend át vele a körömágyadat minden nap lefekvés előtt. Ébredéskor nem fogod majd elhinni milyen puha lett a bőröd.

Télen viselj kesztyűt, hogy ne száradjon ki a kezed.

3.    Viselj kesztyűt

A kesztyű nem csupán egy divatos kiegészítő, de hasznos szolgálatot tehet számunkra hideg időben, a kezeink megóvása érdekében. Nemcsak a bőr, de ezzel együtt a körmök szépségét is tovább megőrizhetjük a segítségével. Rengeteg stílusos darab közül válogathatunk és igazán sikkes megjelenést kölcsönöz egy pár különleges kesztyű.

Ugyanakkor egy háztartási kesztyű is jó szolgálatot tehet kezeink szépségéért. Gyakran megfeledkezünk róla, de mosogatáskor és takarításkor érdemes gumikesztyűvel védeni kezeinket a különböző tisztítószerekkel szemben. Megéri beszerezni egy pár kesztyűt edzésekhez is, hiszen a súlyok és egyéb fémtárgyak könnyen kidörzsölhetik, kiszáríthatják kezeinket.

+1. Igyál elegendő vizet

A testünkkel való törődés, mint a legtöbb esetben, belül kezdődik. Így a különböző kényeztető tippek előtt ne feledkezzünk el arról, mennyire fontos, hogy nap mint nap elegendő folyadékhoz juttassuk szervezetünket. Minden diéta és szépség rutin úgy kezdődik, hogy legalább 10 pohár vizet fogyasszunk el a nap folyamán, ami nagyjából 2,5 liter folyadékot jelent. Ez a mennyiség valóban a minimum, ennél csak több legyen. A víz egy varázslatos folyadék és segít a bőrünk tisztántartásában, méregtelenítésében, emellett gondoskodik szerveink hidratálásáról. A csontok, hajunk és körmeink egészségéért is sokat tehetünk, ha odafigyelünk, hogy testünk elegendő vízhez jusson. Ellenkező esetben szerveztünk kiszárad, melynek egyenes következménye, hogy hajunk és körmeink töredezetté válnak. Bőrünk a test elsődleges védőpajzsa a külvilággal szemben, ami ha dehidratált legyengül és sérülékennyé válik. Éppen ezért mindenekelőtt próbálj meg még a legrohanósabb napokon is odafigyelni, hogy elegendő vizet igyál.